(dla klas 4-6)
Oto kolejne trzy zadania przygotowane w ramach programu Warszawska Energia.
Zachęcam do pobrania materiałów:
Wehikuły energii (pdf)
Godzina dla Ziemi (pdf)
Energia z jedzenia (pdf)
Katarzyna Górkiewicz
Zgodnie z badaniem ankietowym „Zachowanie proekologiczne w warszawskich gospodarstwach domowych” prowadzonym przez Urząd m.st. Warszawy z grudnia 2013 roku, 85% mieszkańców Warszawy oszczędza energię elektryczną, 78% ciepło a 60% ogranicza zużycie bieżącej wody. Powodem oszczędzania mediów jest głównie chęć obniżenia opłat za rachunki.
(DLA GIMNAZJÓW)
„Zestaw propozycji doświadczeń został dobrany w taki sposób, by obejmował zjawiska, z którymi spotykamy się najczęściej w domu, szkole czy pracy. Dotyczą one tych sposobów korzystania z energii, które wiążą się z kosztami. Dzięki temu można opracować i zaproponować rozwiązania alternatywne – tańsze lub darmowe.”
(DLA PRZEDSZKOLI)
Mamy nadzieję, że w naszych PRZEDSZKOLACH Z ENERGIĄ zostały już wybrane projekty do realizacji w tym roku szkolnym. Przypominamy, że w placówkach, które kontynuują działania w programie można wybrać jeden z 3 projektów:
(DLA KLAS 1-3)
Kochani!
Luty to najzimniejszy i najkrótszy miesiąc roku. Przyda się więc Wam trochę energii i zabawy. Podczas tego wyzwania będziecie badać elastyczną energię. Waszą podstawową pomocą będzie gumka recepturka. A więc do dzieła?
(DLA KLAS 4-6)
Drogie Badaczki Energii,
Wiem, że przez ostatni miesiąc wraz z uczniami, poszukiwałyście energetycznych ciekawostek w Waszych dzielnicach. Wiem też, że kilka takich miejsc udało się odnaleźć. Ponieważ chcemy wszystkie je zebrać w jednym miejscu, tak by móc stworzyć Energetyczną Mapę Stolicy a w oparciu o nią grę miejską, warto, abyśmy opisali je w usystematyzowany sposób. W poniższym pliku pdf podaję Wam więc krótki przepis, na formę opisu. Zachęćcie uczniów do spisania zdobytych informacji i przesyłajcie je, proszę do mnie.
(DLA KLAS 1-3)
Kochani!
Czas mija bardzo szybko. Listopad oraz pierwsze wyzwanie jest już za Wami. Drugie dotyczyć będzie różnych rodzajów energii oraz jej przemian. I tym razem czekają na Was trzy zadania. A więc do dzieła!
Strona 2 z 2