Szkoła Podstawowa nr 307, Mokotów
Klasa: 3b
Nauczyciel: Paulina Zaborowska

W roku szkolnym 2021/2022 klasa 3b Szkoły Podstawowej nr 307 im. Króla Jana III Sobieskiego w Warszawie uczestniczyła w programie edukacyjnym
„Po Warszawie pieszo i na kółkach”. W ramach programu zostały zrealizowane następujące działania:

  • Zajęcia z wykorzystaniem płyty „Błyśnij odblaskiem”
    Uczniowie słuchali piosenek z płyty „Błyśnij odblaskiem”. Nawiązując do tekstu tytułowej piosenki rozmawialiśmy na temat konieczności noszenia znaczków odblaskowych przyczepionych do plecaków. Utrwailismy informacje na temat bezpieczeństwa w drodze do szkoły i ze szkoły.
  • Wykonanie modeli autobusów
    Korzystając z materiałów przekazanych podczas spotkania organizacyjnego w MDK-u stworzyliśmy modele autobusów miejskich oraz przystanków autobusowych. Scharakteryzowaliśmy rodzaje autobusów miejskich oraz zastanawialiśmy się nad projektem ekologicznych przystanków.
  • "100 butów Pana Stonoga... czyli jak podróżować po Warszawie"
    W oparciu o opisane w książeczce przygody Pana Stonoga uczniowie zapoznali się ze wszystkimi rodzajami transportu miejskiego w Warszawie. Utrwalili pojęcia związane z transportem, nauczyli się odczytywać rozkład jazdy, odgrywali scenki przedstawiające zakup i kasowanie biletów oraz powtórzyli zasady savoir vivre obowiązujące w transporcie publicznym. Uczniowie rozwiązywali także test wiedzy dotyczącej przygód Pana Stonoga. Ilustracje i opisy zawarte w książeczce posłużyły za wzór podczas tworzenia modeli autobusów i przystanków.
  • Warsztaty rowerowe przeprowadzone przez pana Mariusza Dorosza z Mobilnego Serwisu Rowerowego
    Aktywnie uczestniczyliśmy w warsztatach rowerowych przeprowadzonych przez p. Mariusza Dorosza z Mobilnego Serwisu Rowerowego. Dzieci dowiedziały się jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie roweru, jak szybko ocenić, czy rower jest bezpieczny oraz jakie usterki rowerowe pojawiają się najczęściej. W ramach praktycznej części warsztatów, dzieci uczyły się jak zmienić dętkę i napompować koło.
  • Wykonanie makiety przedstawiającej infrastrukturę komunikacyjnąwraz z modelami środków transportu w komunikacji miejskiej
    Dzieci z ogromnym zaangażowaniem pracowały nad wspólnym projektem polegającym na stworzeniu makiety przedstawiającej infrastrukturę komunikacyjną wraz z modelami środków transportu komunikacji miejskiej. Praca trwała kilka jednostek lekcyjnych. Na makiecie pojawiały się takie elementy jak: ulice, chodniki, boiska, ścieżki rowerowe, budynki, roślinność, przystanki, rowery i autobusy. Praca nad projektem stworzyła okazję do rozmów na temat zrównoważonego transportu, a tym samym omówienia zalet korzystania ze środków transportu zbiorowego, hulajnóg, rowerów i poruszania się pieszo. Uczniowie mieli także możliwość zastanowienia się nad możliwością wdrożenia jak najbardziej ekologicznych rozwiązań.
  • 288509777_520830426502839_9119351970531271067_n_1_-_Kopia
  • 288753346_3326680040893532_6383690039117449554_n_-_Kopia
  • 288830393_810660496568269_4596302124490824681_n_-_Kopia
  • 288865090_437006101295619_8419250081133498244_n
  • 288950555_391705786095341_4036028840629441943_n
  • 288997557_700625007666840_3164402328029419754_n_1
  • 288998080_564477621753173_1457049942833312464_n
  • 289021807_458246216127208_3054301150523174307_n
  • 289056005_2274484009370480_8136722890657420143_n
  • 289175509_596252222217164_2146736831590571618_n
  • 289184373_407397354662176_1055676327148380913_n
  • 289300427_423776949421767_2382763042153033846_n
  • 289724373_742405123568701_8537791968354381460_n

Polecamy :)