Szkoła Podstawowa nr 307, Mokotów
Klasa: 3b
Nauczyciel: Paulina Zaborowska
W roku szkolnym 2021/2022 klasa 3b Szkoły Podstawowej nr 307 im. Króla Jana III Sobieskiego w Warszawie uczestniczyła w programie edukacyjnym
„Po Warszawie pieszo i na kółkach”. W ramach programu zostały zrealizowane następujące działania:
- Zajęcia z wykorzystaniem płyty „Błyśnij odblaskiem”
Uczniowie słuchali piosenek z płyty „Błyśnij odblaskiem”. Nawiązując do tekstu tytułowej piosenki rozmawialiśmy na temat konieczności noszenia znaczków odblaskowych przyczepionych do plecaków. Utrwailismy informacje na temat bezpieczeństwa w drodze do szkoły i ze szkoły. - Wykonanie modeli autobusów
Korzystając z materiałów przekazanych podczas spotkania organizacyjnego w MDK-u stworzyliśmy modele autobusów miejskich oraz przystanków autobusowych. Scharakteryzowaliśmy rodzaje autobusów miejskich oraz zastanawialiśmy się nad projektem ekologicznych przystanków. - "100 butów Pana Stonoga... czyli jak podróżować po Warszawie"
W oparciu o opisane w książeczce przygody Pana Stonoga uczniowie zapoznali się ze wszystkimi rodzajami transportu miejskiego w Warszawie. Utrwalili pojęcia związane z transportem, nauczyli się odczytywać rozkład jazdy, odgrywali scenki przedstawiające zakup i kasowanie biletów oraz powtórzyli zasady savoir vivre obowiązujące w transporcie publicznym. Uczniowie rozwiązywali także test wiedzy dotyczącej przygód Pana Stonoga. Ilustracje i opisy zawarte w książeczce posłużyły za wzór podczas tworzenia modeli autobusów i przystanków. - Warsztaty rowerowe przeprowadzone przez pana Mariusza Dorosza z Mobilnego Serwisu Rowerowego
Aktywnie uczestniczyliśmy w warsztatach rowerowych przeprowadzonych przez p. Mariusza Dorosza z Mobilnego Serwisu Rowerowego. Dzieci dowiedziały się jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie roweru, jak szybko ocenić, czy rower jest bezpieczny oraz jakie usterki rowerowe pojawiają się najczęściej. W ramach praktycznej części warsztatów, dzieci uczyły się jak zmienić dętkę i napompować koło. - Wykonanie makiety przedstawiającej infrastrukturę komunikacyjnąwraz z modelami środków transportu w komunikacji miejskiej
Dzieci z ogromnym zaangażowaniem pracowały nad wspólnym projektem polegającym na stworzeniu makiety przedstawiającej infrastrukturę komunikacyjną wraz z modelami środków transportu komunikacji miejskiej. Praca trwała kilka jednostek lekcyjnych. Na makiecie pojawiały się takie elementy jak: ulice, chodniki, boiska, ścieżki rowerowe, budynki, roślinność, przystanki, rowery i autobusy. Praca nad projektem stworzyła okazję do rozmów na temat zrównoważonego transportu, a tym samym omówienia zalet korzystania ze środków transportu zbiorowego, hulajnóg, rowerów i poruszania się pieszo. Uczniowie mieli także możliwość zastanowienia się nad możliwością wdrożenia jak najbardziej ekologicznych rozwiązań.