Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego, Praga Płd.
Klasa 1a
Nauczyciele: Agnieszka Trepkowska, Agnieszka Starzyk

Po przystąpieniu do programu „Warszawska Energia – od poznania do EKO-działania” uczniowie klasy 1a rozpoczęli cykl lekcji i warsztatów na temat różnych rodzajów źródeł energii, środków transportu oraz zjawiska smogu. Poprzez czytane teksty, doświadczenia, filmy, dyskusje i wiele działań uczniowie poznawali odpowiedzi na pytania: Czy transport jest potrzebny? Co to jest zielony transport? Jak powstaje smog? Dlaczego smog jest szkodliwy i jak się przed nim obronić? Uczniowie poznawali różne środki transportu i różnice między nimi, dowiedzieli się, co to jest monidło i projektowali je w małej skali, a następnie w całkiem dużej. Uczniowie prowadzili badanie natężenia ruchu w Alei Stanów Zjednoczonych i dokumentowali je w zeszytach, tworzyli wypowiedzi, jak wyglądałby świat, gdyby jedynym środkiem transportu były rowery. Dzieci porównywały stan smogu za oknem naszej szkoły oraz w swojej sali, odczytując wyniki na urządzeniach pomiarowych. Uczniowie indywidualnie podsumowali działania, wykonując pakiety edukacyjne, w skład których weszły samodzielnie zaprojektowane i wykonane książeczki, plakaty, zagadki kreatywne, testy z pytaniami. Podczas zajęć pozalekcyjnych grali również w różne gry planszowe na temat odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii.

Uczniowie klasy 1a przyjeżdżają do szkoły na rowerach — jest to potwierdzeniem, że nie tylko wiedzą, co jest szkodliwe dla środowiska, ale że na co dzień o nie dbają, podejmując konkretne działania na miarę swoich możliwości.

 

  • 2019-05-07_15.51.06
  • 2019-05-10_07.16.16
  • 2019-05-10_11.08.22
  • 2019-05-10_11.30.28
  • 2019-05-10_12.03.25
  • 2019-05-15_10.45.30
  • s1

Polecamy :)