Szkoła Podstawowa nr 211, Śródmieście
Klasa 1b
Nauczyciel: Hanna Grądzik
Pedagog wspierający: Joanna Masal

W realizacji programu wzięło udział 19 uczniów. W trakcie zajęć dzieci poznały, jakie zwierzęta i rośliny zamieszkują oczko wodne. Podczas „burzy mózgów” narodziło się wiele pomysłów, które dały odpowiedź na pytanie: „W jaki sposób można oszczędzać wodę?” Wykonały bardzo ciekawe rysunki do przeczytanych i omówionych opowiadań „O wodzie w ogrodzie”.
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się przeprowadzane przez uczniów doświadczenia, zwłaszcza zbudowanie urządzenia filtrującego. Doświadczenie to było poprzedzone rozmową na temat: „Co może zanieczyszczać wodę?” Poprzez działanie uczniowie poznali poszczególne etapy filtrowania i przekonali się, jak bardzo potrzebne są urządzenia filtrujące. Samodzielnie uzupełniły również schemat obiegu wody w przyrodzie. Graficzne przedstawienie zjawiska bardzo pomogło im w zrozumieniu tego cyklu.
Dużą ciekawość wzbudziły również doświadczenia wykonywane pod kierunkiem naszego gościa z MDK. Uczniowie sprawdzili, które przedmioty toną, a które utrzymują się na powierzchni wody. Przekonali się, co to jest ciśnienie wody oraz napięcie powierzchniowe.
Uczniowie podczas pracy grupowej wykonali też plansze edukacyjne „Oczko wodne”.
Realizacja programu „Woda w mieście” przyniosła dzieciom wiele nowych wiadomości i wzbudziła ich zainteresowania światem przyrody.

  • 20220425_1127431
  • 20220504_1146271
  • 20220505_0941101
  • 20220613_111844
  • 20220613_1124241
  • 283925859_371633491698578_2229305058768621071_n1

Polecamy :)