Szkoła Podstawowa nr 211, Śródmieście
Klasa 1b
Nauczyciel: Hanna Grądzik
Pedagog wspierający: Joanna Masal
W realizacji programu wzięło udział 19 uczniów. W trakcie zajęć dzieci poznały, jakie zwierzęta i rośliny zamieszkują oczko wodne. Podczas „burzy mózgów” narodziło się wiele pomysłów, które dały odpowiedź na pytanie: „W jaki sposób można oszczędzać wodę?” Wykonały bardzo ciekawe rysunki do przeczytanych i omówionych opowiadań „O wodzie w ogrodzie”.
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się przeprowadzane przez uczniów doświadczenia, zwłaszcza zbudowanie urządzenia filtrującego. Doświadczenie to było poprzedzone rozmową na temat: „Co może zanieczyszczać wodę?” Poprzez działanie uczniowie poznali poszczególne etapy filtrowania i przekonali się, jak bardzo potrzebne są urządzenia filtrujące. Samodzielnie uzupełniły również schemat obiegu wody w przyrodzie. Graficzne przedstawienie zjawiska bardzo pomogło im w zrozumieniu tego cyklu.
Dużą ciekawość wzbudziły również doświadczenia wykonywane pod kierunkiem naszego gościa z MDK. Uczniowie sprawdzili, które przedmioty toną, a które utrzymują się na powierzchni wody. Przekonali się, co to jest ciśnienie wody oraz napięcie powierzchniowe.
Uczniowie podczas pracy grupowej wykonali też plansze edukacyjne „Oczko wodne”.
Realizacja programu „Woda w mieście” przyniosła dzieciom wiele nowych wiadomości i wzbudziła ich zainteresowania światem przyrody.